The geography of fear. Rivers and mountains of desperation.
Will which transforms fear into a topography of flesh.
The sound of human experience of excess taking the plastic form of red.
The near-madness delirium turned into hair in motion and lines on the painting. The violence of eroticism that travels through needles pierced into the skin of fruit.
The chaos of life that smells like blood which ants devour.
.
.
.
Each installation is unique, as it is adapted to the architectonic compositions of the given space, transforming static and dominant shapes into an open avenue for expression and exaltation.
Through the use of image and sound, the spectator feels wrapped in the atmospheres I explore and is challenged not to look away from what has been systematically considered as ugly, dangerous or abject. 
Not taking anything seriously and believing that we were given no other reality that of our sensations, we take shelter in them and explore them as if they were great undiscovered lands.” 

Fernando Pessoa, "The Book of Disquiet “.

“Concepts are exactly like sounds, colors or images, they are intensities which suit you or not, which are acceptable or aren’t acceptable. Pop philosophy. There’s nothing to understand, nothing to interpret. I should like to say what a style is (...) It is an assembly, an assembly of annunciation. A style is managing to stammer in one’s own language.”
Gilles Deleuze, Claire Parnet "Dialogues".
Sound is designed in a similar way as the video, in a multi-channel system, customizable to fit the features of the given space. It is preferable to plan and carry out the spatialization and the use of different types of speakers, according to each venue.
The music consists of recordings by Elia Shewionkova and the composition sometimes attempts to intensify and sometimes to oppose the visual stage content.
The installation may or may not include performance activations by the artist (in an intermittent way, once a week, for example). 
Video, audio, performance: Aliona Shewionkova
 
Sound design: Milo Tamez
More examples of possible installation plans
The idea here present is a "base plan" to which changes can be made according to each space
Surfaces to be used as screens would have to be built or custom-made. They can be angular, curved, trapezoidal, of different sizes, etc. - according to the project adapted to each given space. The idea is to absorb the viewer into the projection space, regardless of its shape.
Posicionando pantallas de manera irregular y rompiendo lo que reconocemos como familiar en ese recorrido laberíntico se busca darle al espectador acceso a un ámbito mas amplio de la percepción que le permita penetrar en una atmósfera de un mundo excesivo.

Geografía del miedo. 
Ríos y montañas de desesperación.
Voluntad que transforma el miedo en topografía carnal.
El sonido de la experiencia humana del exceso tomando la forma plástica del rojo.
El deliro cercano a la locura hecho pelo en movimiento y líneas en la pintura. 
La voz rasposa son los rayones dibujando.
La violencia del erotismo que se desplaza por las agujas en la carne de la fruta. 
Caos de la vida con olor a sangre que las hormigas devoran.
.
.

.
Cada instalación es singular ya que se adapta a las composiciones arquitectónicas del espacio transformando formas estáticas y dominantes en una vía abierta para la expresión y la exaltación.
Mediante el uso de la imagen y el sonido el espectador se siete envuelto en las atmósferas que exploro
y desafiado a no apartar la mirada ante lo que está sistemáticamente configurado como feo, peligroso o abyecto.

“No tomando nada en serio, ni considerando que nos fuese otorgada como cierta otra realidad fuera de nuestras sensaciones, a su abrigo nos acogemos, y las exploramos como a grandes países desconocidos.”
Fernando Pessoa, "Libro del desasosiego".

"Los conceptos son exactamente como los sonidos, los colores o las imágenes: intensidades que os convienen o no, que pasan o no pasan. Pop'filosofía. Nada que comprender, nada que interpretar. Quisiera decir lo que es un estilo... Es un agenciamiento, un agenciamiento de anunciación. Tener estilo es llegar a tartamudear en su propia lengua."
Gilles Deleuze, Claire Parnet "Dialogos"
.
El sonido está diseñado de manera análoga al video, en un sistema multi-canal adaptable a las características del lugar. Es preferible pensar y realizar la espacialización para cada lugar de presentación y el uso de distintos tipos de altavoces. La composición busca en ocasiones intensificar y en otras contraponerse al material visual-escénico. 
La instalación puede integrar acciones performáticas de forma intermitente, una vez por semana, por ejemplo.
Habría que construir, o mandar a hacer, diferentes superficies para proyectar los videos. Pueden ser angulares, curvas, en forma e trapecios, de diferentes tamaños, etc - de acuerdo al proyecto adaptado a cada espacio dado. La idea es absorber al espectador dentro del espacio de proyección, sin importar su forma.

Video, audio, acción en vivo: Aliona Shewionkova
 
Diseño sonoro: Milo Tamez


Back to Top